«Σε μια περίοδο κρίσης, δεν μπορούμε να μιλάμε για πολυτέλειες, ενώ η
τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να περιορίσει τις απαιτήσεις στα αναγκαία
δρομολόγια, διαφορετικά θα πρέπει να συμμετάσχει στο κόστος κάλυψης των
εξόδων», επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων
Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλλης, στο 2ο Posidonia Sea
Tourism Forum, οι εργασίες του οποίου ολοκληρώθηκαν την στο Μέγαρο
Μουσικής.
Υπογράμμισε ότι πολλές φορές «οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης ενώ ζητούν τα πλοία να προσεγγίζουν σε δύο λιμάνια ταυτόχρονα στο ίδιο νησί και μεγαλύτερη συχνότητα στα δρομολόγια, την ίδια ώρα απαιτούν τη μείωση των ναύλων, αλλά όταν τους ζητηθεί να μειώσουν τα λιμενικά τέλη που συμπεριλαμβάνονται στα εισιτήρια, δεν το συζητούν καν».
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ ανέφερε επίσης ότι η πτώση της κίνησης έχει σαν αποτέλεσμα την ανάγκη προσαρμογής του ακτοπλοϊκού στόλου στα νέα δεδομένα.
Υπάρχουν γραμμές, παρατήρησε, όπου τα πλοία εκτελούν το 50% των δρομολογίων που έχουν τη δυνατότητα να εκτελούν, ενώ σε άλλες η πληρότητα των πλοίων είναι εξαιρετικά χαμηλή λόγω της εκτέλεσης δρομολογίων χωρίς να υπάρχουν οι αντίστοιχες συγκοινωνιακές ανάγκες.
Ο κ. Σακέλλης δήλωσε ότι οι ακτοπλοϊκές υπηρεσίες που προσφέρονται σήμερα στην Ελλάδα δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από αυτές των άλλων ευρωπαϊκών χωρών, καθώς το 80% των επιβατών στο Αιγαίο μετακινείται με σύγχρονα πλοία νέας τεχνολογίας, ηλικίας από 1 έως 20 ετών.
Ωστόσο σημείωσε ότι χρειάζονται διορθώσεις, αφού το 20% των επιβατών εξυπηρετείται με πλοία μεγάλης ηλικίας που φθάνουν και τα 40 έτη και θα πρέπει να αντικατασταθούν.
Τόνισε, τέλος, ότι μεγάλο θέμα για τον ακτοπλοϊκό κλάδο παραμένει το ύψος των ναύλων, προσθέτοντας ότι η επιβολή υψηλής φορολόγησης, οι κρατήσεις υπέρ τρίτων και υποχρεώσεων στην επάνδρωση αλλά και στην εκτέλεση δρομολογίων που δεν χρειάζονται, τελικά επιβαρύνουν τα εισιτήρια, τον επιβάτη τον νησιώτη και τον τουρίστα.
Υπογράμμισε ότι πολλές φορές «οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης ενώ ζητούν τα πλοία να προσεγγίζουν σε δύο λιμάνια ταυτόχρονα στο ίδιο νησί και μεγαλύτερη συχνότητα στα δρομολόγια, την ίδια ώρα απαιτούν τη μείωση των ναύλων, αλλά όταν τους ζητηθεί να μειώσουν τα λιμενικά τέλη που συμπεριλαμβάνονται στα εισιτήρια, δεν το συζητούν καν».
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ ανέφερε επίσης ότι η πτώση της κίνησης έχει σαν αποτέλεσμα την ανάγκη προσαρμογής του ακτοπλοϊκού στόλου στα νέα δεδομένα.
Υπάρχουν γραμμές, παρατήρησε, όπου τα πλοία εκτελούν το 50% των δρομολογίων που έχουν τη δυνατότητα να εκτελούν, ενώ σε άλλες η πληρότητα των πλοίων είναι εξαιρετικά χαμηλή λόγω της εκτέλεσης δρομολογίων χωρίς να υπάρχουν οι αντίστοιχες συγκοινωνιακές ανάγκες.
Ο κ. Σακέλλης δήλωσε ότι οι ακτοπλοϊκές υπηρεσίες που προσφέρονται σήμερα στην Ελλάδα δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από αυτές των άλλων ευρωπαϊκών χωρών, καθώς το 80% των επιβατών στο Αιγαίο μετακινείται με σύγχρονα πλοία νέας τεχνολογίας, ηλικίας από 1 έως 20 ετών.
Ωστόσο σημείωσε ότι χρειάζονται διορθώσεις, αφού το 20% των επιβατών εξυπηρετείται με πλοία μεγάλης ηλικίας που φθάνουν και τα 40 έτη και θα πρέπει να αντικατασταθούν.
Τόνισε, τέλος, ότι μεγάλο θέμα για τον ακτοπλοϊκό κλάδο παραμένει το ύψος των ναύλων, προσθέτοντας ότι η επιβολή υψηλής φορολόγησης, οι κρατήσεις υπέρ τρίτων και υποχρεώσεων στην επάνδρωση αλλά και στην εκτέλεση δρομολογίων που δεν χρειάζονται, τελικά επιβαρύνουν τα εισιτήρια, τον επιβάτη τον νησιώτη και τον τουρίστα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ !